چهارمین جلسه از کارگاه علمی–مهارتیکاوشگران کوچک” با حضور پرانرژی دانش‌آموزان علاقه‌مند برگزار شد. جلسه با مرور مطالب جلسه قبل آغاز شد. دانش‌آموزان درباره‌ی شناساگرهای طبیعی اسید و باز که در خانه با نظارت والدین آزمایش انجام داده بودند، گزارش دادند و روش‌های خلاقانه خود را به اشتراک گذاشتند. سپس وارد آزمایشگاه نانو شدند. مفاهیم پایه نانوفناوری به زبان ساده ارائه شد و دانش‌آموزان با انجام آزمایش عملی، به صورت ملموس با این علم نوین آشنا شدند. در این آزمایش، دانش‌آموزان با یکی از ویژگی‌های مهم نانوذرات یعنی افزایش نسبت سطح به حجم آشنا شدند. آن‌ها دریافتند که در مقیاس نانو، سطح تماس مواد بسیار بیشتر می‌شود و همین عامل موجب تفاوت در خواص فیزیکی و شیمیایی مواد نانویی می‌گردد. همچنین کار با هاون آزمایشگاهی و اصول صحیح سابیدن مواد برای تهیه نمونه‌های آزمایشگاهی به آن‌ها آموزش داده شد. در بخش پایانی، کاربردهای فناوری نانو در زندگی روزمره (مثل لباس‌های نانویی، ظروف نچسب، تصفیه آب، ماسک‌های نانو و…) برای دانش‌آموزان بیان شد. در  این جلسه نیز با نظارت مدیر محترم پژوهشسرای دانش آموزی باقرالعلوم(ع) ، و ارائه‌ی دانش آموزان پژوهشگر کوثر صبوحی و ملینا ذکاوت برگزار گردید.