به مناسبت هفته شیمی و بزرگداشت روز مول ،انجمن علمی شیمی در مدارس متوسطه دوم تشکیل و درباره برنامه های این هفته بحث و تبادل نظر گردید

روز مول توسط يک معلم شيمي آمريکايي بنام پروفسور «موریس اوهلر» پیشنهاد شد.(پروفسور «اوهلر» جایزه های زیادی را در عرصه شیمی و فعالیت های اجتماعی دریافت کرده است.)

او پیشنهاد داد تا عدد آووگادرو را متناظر با شیوه ی نمایش زمان و تاریخ آمريکايي (ماه ـ روز ـ ساعت)، معادل با ساعت 6:02 صبح تا ساعت 6:02 عصر روز 23 اکتبر(برابر با چهارشنبه – یکم آبان امسال) در نظر بگیرند.

هم اکنون اين روز به عنوان یک روز رسمی در بيش‌تر مدارس آمريکا، کانادا، استرالیا و بعضي مدارس ديگر کشورها جشن گرفته می شود.

 يکي از معاني کلمه‌ی مول به زبان انگليسي «موش کور» است! به همين دليل در بیشتر نقاشی ها و کاریکاتورها نماد مول، يک موش کور مي‌باشد.

هفته شیمی نیز یک رویداد سالانه در آمریکا است که به منظور بالا بردن آگاهی عمومی از اهمیت شیمی در کیفیت زندگی روزمره برگزار می شود. (امسال از یکشنبه بیست و هشتم مهر تا  شنبه چهارم آبان است)

هماهنگی برنامه های این هفته بعهده انجمن شیمی آمریکاست که در آن داوطلبان و موسسات، محصولات و همچنین خلاقیت ها، منابع، فرصت های شغلی و … خود را از طریق چاپ بروشور و یا تبلیغات رادیو- تلویزیونی و فضای مجازی ارایه می دهند.

هر سال هفته شیمی یک موضوع(تم) دارد. موضوع امسال( 2019 ) « فلزات شگفت انگیز» است. که بر شیمی فلزات، کاربردهای آنها و جذابیتی که برای انسان ها دارند تمرکز می شود.

از آنجا که موضوع «هفته شیمی» امسال، با اهداف کلی فصل اول کتاب شیمی یازدهم  همپوشانی دارد دبیران شیمی پژوهشسرای باقرالعلوم (ع) از آن برای جذاب کردن فصل اول کتاب شیمی یازدهم درباره این موضوع بهره گرفتند.