روز شنبه ۲۰ آذرماه با عنوان پژوهش و فناوری، مدرسه و دانشگاه نامگذاری شده است. در این روز دانش آموزان دبیرستان شاهد نرجس میزبان مراسم گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری بودند.

این مراسم با حضور معاونین محترم آموزشی، پژوهشی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی و هیئت همراه، معاونین آموزشی، پرورشی و کارشناس آموزش متوسطه اداره آموزش و پرورش شهرستان استهبان و مدیر پژوهش سرای دانش آموزی باقرالعلوم(ع) در محل دبیرستان شاهد نرجس برگزار شد.

به گزارش مدیر پژوهش سرای دانش آموزی باقرالعلوم(ع)، معاونت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی استهبان دکتر علیرضا فتحی با اشاره به شعار امسال هفته پژوهش گفت: وزارت علوم شعار امسال هفته پژوهش را “پژوهش و فناوری ، پشتیبان تولید”  نامگذاری کرده است. ایشان ضمن تبریک هفته پژوهش و قدردانی از فعالیت‌های پژوهشی انجام گرفته توسط دانش آموزان پژوهشگر شهرستان استهبان بر نقش و اهمیت تحقیق و پژوهش در کشور و دانشگاه‌ها تأکید و آموزش را به عنوان هدف اصلی عنوان کرد و گفت: برای دانش آموزانی که تمایل به انجام پژوهش های کاربردی دارند باید فضای مناسبی را مهیا کرد و انتظار ما از دانش آموزان تلاش در فضاهای بین رشته ای است تا علم و دانش محدود نشود و توانایی کاربرد آن کاهش نیابد. همچنین معاونت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی آمادگی آن دانشگاه را جهت همکاری با آموزش و پرورش در پیشبرد اهداف پژوهشی و تکمیل پروژه های دانش آموزی اعلام نمود.

در پایان مراسم صبحگاهی زنگ پژوهش نواخته گردید و سپس از دانش آموزان پژوهشگر و مقام آور در دومین جشنواره علمی – پژوهشی پژوهش سراهای کشور دبیرستان شاهد نرجس تقدیر به عمل آمد.