امروزه دیگر آموزش بدون استفاده از ابزارها و شبیه سازی های علمی پاسخگوی نیاز دانش آموزان و محصلان نیست. تجربیادانشمندان  و مراکز علمی و آموزشی در مورد استفاده از شبیه سازی در آموزش علوم نشان داده است که امروزه استفاده از شبیهسازی ها می تواند آموزش سنتی را ارتقا بخشیده، باعث بهبود فرآیندهای یادگیری و نتایج مورد دلخواه معلمان و اساتید شده و به عنوانجایگزین یا تقویت دستورالعمل آموزش های سنتی مورد استفاده قرار گیرد.

از سوی دیگر، بعضی از فعالیت های آموزشی خاص که بسیار مفید نیز هستند را نمی توان مستقیما در کلاس درس اجرا کرد یا بهنمایش گذاشت، چرا که دارای معایبی از قبیل گرانی، خطرناکی، زمان بر بودن، یا غیر ممکن بودن هستند . می توان این فعالیت هایآموزشی را به طرق ارزان، ایمن، اخلاقی و کافی در محیطی عملی شبیه سازی نماید.

بر پایه این شواهد و اهمیت و ضرورت فعالیت های علمی و عملی و عدم حضور دانش آموزان در آزمایشگاه به دلیل شیوع ویروس کرونا،قطب استانی آزمایشگاه علوم تجربی استان فارس مستقر در پژوهش سرای باقرالعلوم(ع) شهرستان استهبان جهت استمرار فعالیتهای آزمایشگاهی در تثبیت یادگیری دانش آموزان اقدام به برگزاری مسابقه شبیه سازی آزمایش های خلاقانه علوم تجربی با استفاده ازنرم افزارهای کاربردی نموده است.

مخاطبین این مسابقه دانش آموزان دوره دوم ابتدایی، متوسطه اول و دوم می باشند. مهلت ارسال آثار ۲۰ بهمن ماه می باشد و ارسالآثار صرفا از طریق پیام رسان ایتا به شماره ۰۹۹۰۵۴۷۴۲۵۶ توسط مدیران محترم پژوهش سراهای دانش آموزی مطابق سهمیه مشخصشده در شیوه نامه می باشد.

جهت دریافت شیوه نامهاینجا کلیک کنید

جهت دریافت نامه ارسال شده به مدارس اینجا کلیک کنید.