دانش آموزان شهرستان قرآنی استهبان در دومین جشنواره علمی پژوهشی پژوهش سراهای کشور، در رقابتی تنگاتنگ با دانش آموزان استان فارس توانست ۲۳ اثر از ۲۹ دانش آموز را به مرحله کشوری ارسال نماید و نتیجه قابل توجهی را درسطح استان فارس از آن خود کند.

به گزارش مدیر پژوهش سرای باقرالعلوم(ع) ۵۵۸۷نفر از دانش آموزان شهرستان استهبان در دومین جشنواره علمی پژوهشی پژوهش سراهای کشور در سامانه همگام ثبت نام نمودند. تعداد آثار دریافت شده مرحله شهرستان ۳۰۶ اثر از ۳۶۹ دانش آموز در قالب ۹ رشته بود که پس از داوری طبق سهمیه مشص شده در شیوه نامه هر یک از جشنواره ها ۸۸اثر از ۱۰۹ دانش آموز در قالب ۸ رشته به مرحله استان ارسال گردید. پس از داوری توسط قطب های استانی کسب ۲۳ رتبه استانی توسط ۲۹ دانش آموز در رشته های آزمایشگاه علوم تجربی، ادبیات و علوم انسانی، زیست فناوری، گیاهان دارویی، نانوفناوری، نجوم، کدنویسی و انرژی های نوین، دستاورد عظیم پژوهش سرای باقرالعلوم(ع) استهبان در این دوره از مسابقات بود.

جشنواره های علمی- پژوهشی با هدف ارتقاء سطح علم و دانش، مهارت و نگرش دانش آموزان در زمینه پژوهش و شکوفایی استعدادهای نهفته دانش آموزان و ایجاد زمینه برای طراحی و انجام پروژه های تحقیقی و پژوهشی دانش آموزان و پژوهش های فردی و گروهی در بین دانش آموزان در سه مرحله منطقه، استان و کشور برگزار می گردد. .

با توجه به شیوع و ادامه دار بودن ویروس کرونا این جشنواره برای دومین سال پیاپی به شکل مجازی برگزار گردید و ان شاءالله پس از برگزاری مرحله کشوری و اعلام نتایج نهایی، آیین اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان این شهرستان آن گونه که درخور این عزیزان باشد، برگزار می گردد.

جهت مشاهده لیست برگزیدگان اینجا کلیک کنید.