مراسم تجلیل و تقدیر از پژوهش سراهای برتر استان فارس در محل نارنجستان قوام شیراز در تاریخ یکشنبه 97/09/18برگزار گردید و پژوهش سرای باقرالعلوم (ع) استهبان موفق به کسب رتبه نخست در بین پژوهش سراهای درجه 5 استان شد .

همچنین در این مراسم که کلیه ی مدیران پژوهشسراهاو مدیران اداره های آموزش و پرورش  استان و مدیر کل آموزش و پرورش و معاونین و کارشناسان ایشان حضور داشتند از پژوهش سرای باقرالعلوم استهبان به دلیل کسب رتبه برتر در جشنواره خوارزمی و کسب رتبه 8 کشوری در بین شبکه ی آزمایشگاههای آموزشی فناوری نانو و کسب مقام برتر کشوری دانش آموزان در مسابقات آزمایشگاهی تقدیر بعمل آمد .

در این مراسم علی عسکر نجفی مدیر کل آموزش و پرورش استان فارس اظهار داشت : تلاش متفکران ،اندیشه ورزان و آحاد جامعه علمی کشور در چهار عرصه مهم فکر ،علم ،زندگی ،معنویت و در راستای تبیین و تحقیق الگوی اسلامی – ایرانی پیشرفت با تکیه بر جهاد علمی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است در زمره فعالیت های ماندگار و نشانگر عزم و همت والای فرهیختگان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایرانی می باشد.

وی افزود : برای رسیدن به اهداف سند تحول بنیادین ، کار فراوانی در پیش داریم و تلاش می کنیم این فاصله را در پژوهشسراهای دانش آموزی جبران کنیم .

نجفی اضافه کرد :دانش آموزان در پژوهش سراها یاد میگیرند که مسایل را با تفکر و خلاقیت شناسایی کرده و راه حل آنرا بیابند.

در ادامه این مراسم محمدحسین کریمیان کارشناس نظارت و پیگیری امور پژوهش سراهای استان فارس بیان کرد : شناخت و هدایت صحیح استعدادها ،سنجش درست یادگیری ،ارتباط درست با دانشگاهها و مراکز رشد وپارک علم فناوری از اولویت های فعالیت پژوهش سراهای دانش آموزی است .

وی تصریح کرد: پژوهش سراهای دانش آموزی با هدف ایجاد زمینه های بروز خلاقیت و نوآوری در دانش آموزان همچنین تقویت روحیه همکاری و مشارکت دانش آموزان در انجام فعالیت های علمی و پژوهشی ،حمایت مالی و معنوی از دانش آموزان برای حضور در جشنواره ها و برنامه های علمی و پژوهشی داخلی و خارجی ،ایجاد محیط آزمایش و تجربه ایده های پژوهشی دانش آموزی ،تشکیل انجمن های علمی دانش آموزی و برگزاری مسابقات علمی ،پژوهشی و آزمایشگاهی تشکیل گردیده اند .