در سومین روز از مردادماه، اعضاء پژوهشگر پژوهش سرای باقرالعلوم(ع) به همراه مدیران پژوهش سرا با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در محل دانشگاه آزاد اسلامی استهبان حضور به هم رسانده و بر اساس هماهنگی های قبل با حراست و معاونت آموزشی دانشگاه، از کتابخانه شهید رابع که یکی از کتابخانه های معتبر سطح کشور می باشد بازدید به عمل آوردند. در این بازدید ابتدا سرکار خانم فاطمه تاج پیکر مسئول محترم کتابخانه مطالبی پیرامون شناسنامه کلی کتابخانه شامل سال تاسیس، تعداد کتاب های تخصصی و دانشگاهی اعم از انگلیسی _فارسی_عربی، تعداد اشتراک مجلات و نشریات الکترونیکی و چاپی، اشتراک سایت های معتبر علمی، اشتراک ۴ پایگاه اطلاعاتی و جهانی (کتابخانه دیجیتال ) بخش سمعی- بصری با ۳ هزار عنوان سی دی و نرم افزارهای آموزشی، تعداد کتب مرجع تخصصی و نیز مکانیزه و به‌روز بودن بخش پایان‌نامه‌ها مطالبی به اطلاع دانش‌آموزان رساندند .

سپس به نحوه قابلیت سرچ و جستجو تحت وب و نیز چگونگی نگارش انواع مقالات نظیر مقالات علمی- ترویجی، علمی- پژوهشی و… پرداختند.

این بازدید با استقبال خوب دانش‌آموزان روبرو شد و مقرر شد در طول سال تحصیلی تعامل بیشتری بین پژوهش سرا و دانشگاه برقرار شود و دانش آموزان از پتانسیل‌های موجود در کتابخانه تخصصی بهره مند شوند.