دانش آموزان دبیرستان متوسطه اول فاطمیه در یک روز شاد و به یاد ماندنی و در فعالیت گروهی بیش از 20 نوع از انواع آشپزی و هنرهای دستی و باغبانی خود را در بازارچه کاروفناوری به نمایش گذاشتند .

دانش آموزان با راهنمایی دبیر کار و فناوری، خانم راضیه مفتاح و کمک های دلسوزانه مدیر محترم مدرسه ،خانم رحمانی مقدم یک روز پرنشاط و رنگارنگ را در کنار هم کلاسی ها ،خانواده ها و مسئولان اداره و مدرسه خود سپری کردند.

هریک ازدانش آموزان مسئولیت کاری رابه عهده داشتند ،یکی انتظامات بود و یکی تشریفات ،مسئول فروش و بازاریاب و با کارت زرد رنگ از سایر دانش آموزان متمایز شده بودند.

در این بازارچه فعالیت های دانش آموزان برای عموم به نمایش در می آمد تا تماشاگران فعالیت های شش ماهه آنان را به تماشا بنشینند.

بازارچه به تمام معنا با نظم و هنرمندانه چیده شده بود و انواع هنرهای دستی خود را شامل بافتنی، تزئینات، زیورآلات ،سفره هفت سین ، دست ساخته های تزئینی با دورریختنی ها ،دست ساخته های علوم تجربی و بیش از 20 نوع غذا ،ترشیجات ، دسر ، پخت انواع نان محلی ،کاشت انواع سبزه ها و گیاهان دارویی جهت استفاده در سفره هفت سین عید در بازارچه کار وفناوری به نمایش گذاشتند .

در این بازارچه هر یک از غرفه ها نامی داشت و دانش آموزان با انواع تبلیغات و کار تبلیغاتی بازدید کنندگان را به غرفه های خود دعوت میکردند .

دبیر کاروفناوری بیان کرد: دانش آموزان در طول سال تحصیلی آموزش های لازم را میبینند و در پایان اسفند آموخته های خود را به نمایش می گذارند .

وی هدف از ایجاد این بازارچه را آشنایی دانش آموزان با انواع مشاغل و نیازسنجی، شناسایی توانایی دانش آموزان ، آموزش کار جمعی و همکاری در فعالیت ها و در نهایت کسب روزی حلال عنوان کردند .

مدیر محترم مدرسه فرمودند : کاروفناوری درسی کاربردی و مفید برای است، بطوریکه آموزش فعالیت های هنری باعث شده دانش آموزان  در خانواده ها از آنها استفاده کنند .

همچنین فرمودند: دروس تئوری فقط موجب افزایش مفروضات ذهنی افراد میشود ولی این فعالیت های عملی است که موجب می شود یک دانش آموز بتواند به فعالیت های اجتماعی و اقتصادی بپردازند .

خانم رحمانی مقدم در پایان افزودند :اگرچه این بازارچه به شکل رسمی ادامه بازارچه پارسال دانش آموزان است اما نمایشگاهی از آثار دانش آموزان در هفته نیکوکاری می باشد که دانش آموزان تصمیم گرفته اند مبالغ آنرا به کودکان و دانش آموزان نیازمند اهداء کنند .