آبان ماه ۹۸ بود که پژوهش سرای استهبان، شیوه نامه مسابقات استانی را تدوین و به قطب گیاهان دارویی استان فارس ارسال نمود و با تایید اداره کل میزبانی جشنواره استانی بسته بندی گیاهان دارویی را عهده‌دار گردید.

هدف از برپایی این جشنواره علاوه بر شناسایی نگرش های خلاقانه، استعدادها وتوانمندی‌های دانش آموزان در حوزه گیاهان دارویی، چگونگی بسته بندی گیاهان با ایده های نوآورانه و مناسب به منظور ارائه به بازار فروش و سرمایه‌گذاری بهتر در دستورکار قرار گرفت.

آثار ابتدا در سطح پژوهشسراهای استان داوری گردید و از هر پژوهشسرا پنج اثر برتر به دبیرخانه جشنواره مستقر در شهرستان استهبان ارسال گردید.

متاسفانه علیرغم برنامه‌هایی که جهت برپایی نمایشگاه در اسفندماه ۹۸ به شکل حقیقی تدارک دیده شده بود، به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا برنامه ی نمایشگاه به گونه مجازی تغییر شکل داد و آثار در  نمایشگاه بدون حضور شرکت کنندگان و بازدیدکنندگان در تیرماه ۹۹ آماده داوری گردید.

از بین ۳۰۰ اثر ارسالی ۱۰ اثر توسط داوران بر اساس معیارهای داوری ارسال شده به مناطق در رتبه های اول تا سوم قرار گرفتند که با لوح تقدیر و هدایایی از دانش آموزان برگزیده تجلیل به عمل آمد.

شایان ذکر است که جهت تقدیر از تمامی دانش آموزان شرکت کننده در نمایشگاه استانی، لوح تقدیر صادر و به تفکیک به مناطق ارسال گردید.