به گزارش دبیر اجرایی هجدهمین دوره مسابقات علوم آزمایشگاهی، ۹۱ اثر آزمایشگاهی دانش آموزان و دبیران از سراسر مناطق استان فارس به میزبانی پژوهش سرای دانش آموزی باقرالعلوم(ع) به عنوان قطب استانی علوم آزمایشگاهی مورد ارزیابی قرار گرفت.

اطلاع رسانی اولیه ی این مسابقات توسط قطب استانی مسابقات آزمایشگاهی از طریق اتوماسیون اداری انجام گرفت.

وی به شرایط حضور دانش آموزان در این مسابقات پرداختند و افزودند: این مسابقات برای دوره دوم متوسطه در دو بخش حضوری (انفرادی، گروهی) و غیر حضوری(انفرادی، گروهی و دبیران) برگزار می گردید که با توجه به شیوع ویروس کرونا بخش حضوری حذف گردید و دانش آموزان در بخش غیرحضوری به رقابت پرداختند.

این مسوول با اشاره به نحوه ی ارزیابی آثار ارسالی دانش آموزان بیان داشتند: به منظور برخورداری همه دانش آموزان از شرایط یکسان ارزیابی، فرم های داوری ارسال شده از دبیرخانه کشوری مسابقات آزمایشگاهی مستقر در استان مرکزی، در اختیار ۸ کارشناس داوری مجرب با نظارت کارشناس نظارت و پیگیری امور پژوهش سراهای دانش آموزی استان فارس قرار گرفت و به صورت مستقل تمامی اثرات ارسالی را بررسی کردند. سپس نمرات و تحلیل صورت گرفته، جمع بندی و امتیاز نهایی تا پایان مردادماه به دبیرخانه کشوری ارسال گردید.

امید که در سال آتی مسابقات علمی پژوهشی با قدرت و توان علمی بیشتر به پیش رفته و بتواند در جهت ایجاد انگیزه و محیط رقابتی سالم در دانش آموزان، ایجاد زمینه رشد توانمندی های دانش آموزان، شناسایی دانش آموزان مستعد در طراحی و اجرای آزمایش و تاکید بر اهمیت اجرای آزمایش در تثبیت مطالب علمی و تقویت بنیه علمی دانش آموزان گام های موثر تری بردارد.