در تابستان ۱۴۰۱ دوره کشوریهوشمندشو” با موضوع اینترنت اشیا و هوشمندسازی IOT  به صورت آنلاین برگزار شد . در این دوره دانش آموزان “محمد رضا

نادر منش ، احمدرضا مشفق و سحر طهوری ” از شهرستان استهبان شرکت کردند. محوریت دوره ، اینترنت اشیا ، شهر هوشمند و آینده پزوهی بر مبنای هوشمندسازی بود که از طرف آکادمی دانش پژوهان آتی با حمایت ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال و هوشمند سازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ، پژوهشسراهای دانش آموزی کشور ، اداره آموزش و پرورش استان فارس و پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس ، در شش هفته مرداد و شهریور ماه برگزار شده بود .

دانش آموزان علاقمند و ساعی اطلاعات جامعی درباره اشیاء هوشمند کسب نموده و مدلهای خلاقانه خود را طراحی و در نمایشگاهی که با همین عنوان در هفته پژوهش در پارک علم و فناوری مرکز شیراز در تاریخ پنجشنبه  ۲۴ آذرماه ۱۴۰۱ دایر بود ، به نمایش گذاشتند.

محمدرضا نادرمنش با طرح “اشفنگ ( بارانداز ) هوشمند” ، سحر طهوری با طرح ” چراغ مطالعه هومند” و احمدرضا مشفق با طرح “خانه هوشمند” در نمایشگاه حضور یافتند. شهر هوشمند، خانه های هوشمند و ارتباط با اشیاء خانه، مبحثی ست که در کشورهای جهان اول سالیان پیش مطرح و اجرایی شده بود.