در  دوازدهمین روز از بهمن ماه همزمان با آغاز دهه فجرانقلاب و در اقدامی ارزشمند، پژوهش سرای باقرالعلوم(ع) شهرستان استهبان به تجلیل از برگزیدگان استانی و کشوری مسابقات علمی – پژوهشی پژوهش سراهای دانش آموزی و برگزیدگان مدارس فصلی خلاقیت و ایده پردازی پرداخت.

این آیین باشکوه با حضور ۲۷ نفر از دانش آموزان راس ساعت ۱۶ در سالن اجتماعات مدیریت آموزش و پرورش استهبان برگزار گردید و با حضور پر ثمر فرماندار محترم شهرستان جناب کمالی سروستانی، معاون فرماندار جناب میرزاده ، مدیریت محترم آموزش و پرورش شهرستان جناب دکتر آور، فرمانده محترم سپاه ناحیه استهبان جناب سرهنگ کریمی، معاونین و کارشناسان مدیریت آموزش و پرورش، مدیران مدارس و رئیس کتابخانه عمومی محقق العلما مزین گردید.

دکتر آور ضمن خیرمقدم به مدعوین و مقام آوران، پژوهش را موتور محرکه هر کشوری به شمار آورد و توسعه و پیشرفت کشور ها را مرهون پژوهش قلمداد کردند. همچنین ایشان پژوهش سرای باقرالعلوم(ع) استهبان را جزء پژوهش سراهای برتر استان و کشور دانست و موفقیت ۲۷ نفر از دانش آموزان استهبان در مسابقات استانی و کشوری را گواه این ادعا دانستند.

احمدرضا کمالی سروستانی فرماندار استهبان نیز ضمن تبریک ایام الله دهه فجر با تقدیر و تشکر از برنامه ریزان این جلسه ، خاطرنشان کرد آنچه که باید در جامعه نهادینه شود احترام به مقام و منزلت معلمان در جامعه است. 

ایشان دانش آموزان حاضر در مراسم را به عنوان افتخارات وستاره های درخشان ثروت در آسمان استهبان نامیدند.

فرمانده ناحیه مقاومت سپاه نیز در سخنانی از دست‌اندرکاران این جلسه باشکوه تقدیر به عمل آوردند و حضور در جمع دانش آموزان برگزیده علمی – پژوهشی را موجب افتخار دانستند.

میرزاده معاون فرماندار استهبان نیز پژوهش را اساس کار تعلیم و تربیت نامید و بر این نکته اشاره نمود که حضور دانش آموزان ممتاز، خروجی وجود معلمانی است که دغدغه شان تعلیم و تربیت است و استهبان را در این زمینه پیشرو و پیشرفت جامعه را حاصل تلاش معلمان دانست.

خانم صبوحی مدیر پژوهش سرای باقرالعلوم(ع) نیز ضمن تشریح اهداف و برنامه های پژوهش سرا، به معرفی و تقدیر از ۱۵ نفر منتخب مدارس فصلی خلاقیت و ایده پردازی و ۱۲ نفر برگزیده مسابقات علمی – پژوهشی استانی و کشوری پرداختند و کسب ۴ مقام کشوری توسط دانش آموزان را نیز موجب افتخار شهرستان دانستند.

 *قطعاً آنچه حاصل شد پس از لطف خداوند سبحان، برآیند تلاش های مجموعه پرتلاش پژوهش سرای باقرالعلوم(ع) و سپس دانش آموزان مستعد تحصیلی و فرهیخته شهرستان بود که با همت و تلاش و عزمی راسخ بر سکوی افتخارات کشوری و استانی گام نهادند*

پایان بخش مراسم، اجرای زنده موسیقی، پخش کلیپ آثار برخی از دانش آموزان برگزیده، مولودی خوانی میلاد حضرت زهرا (س) و اهدای لوح سپاس و هدایا بهدانش آموزان بود.