همزمان با اعیاد شعبانیه، پژوهش سرای باقرالعلوم(ع) شهرستان استهبان، دستاورد بزرگی از علم و پژوهش را در سالن بعثت شهرداری به نمایش گذاشت.

این آیین باشکوه با حضور فرماندار، شهردار، مدیر و معاونین اداره اموزش و پرورش، رئیس مرکز رشد و فناوری، مدیران مدارس و دانش آموزان افتخار آفرین برگزار گردید.
در ابتدا مدیر آموزش و پرورش شهرستان استهبان ضمن خیرمقدم به مدعوین به اهمیت پژوهش و نقش ارزنده پژوهشسراها پرداختند و از خدمات مدیران پژوهشسراهای استهبان قدردانی نمودند و از پژوهشسرای استهبان به عنوان یکی از مهم ترین و ارزشمندترین مراکز در سطح شهرستان، استان و کشور یاد کردندکه با کسب مقام های عالی، کارنامه آموزش و پرورش را سبزتر و درخشان تر کرده است.
حجت مفتاح افزودند : میزان مشارکت دانش آموزان شهرستان استهبان در سومین جشنواره نسبت به دومین جشنواره رشد چشمگیری داشته و مطابق کارنامه عملکردی که از استان ارسال گردیده آثار دانش آموزان شهرستان استهبان بالاترین کیفیت را دارا بوده است.
ایشان همچنین کسب ۴۱مقام کشوری و استانی در هشت رشته را در ابتدا مرهون لطف خداوند سبحان و پس از آن زاییده تلاش های مدیران و همکاران شاغل در پژوهش سراهای دانش آموزی، معاونت محترم آموزشی، مدیران مدارس و رابطین پژوهشی دانستند.
یوسف کارگر فرماندار استهبان به اهمیت تحقیق و پژوهش پرداختند و گفتند دانش آموزان پژوهشگر اگر درست هدایت شوند می توانند آینده پژوهشی کشور را تضمین کنند.
وی تصریح کرد: دانش آموزی در مسیر پژوهش حرکت میکند که اهل مطالعه باشد . واکسن کووید ۱۹ داخلی نیز حاکی از پژوهش است که توسط نخبگان و دانشمندان کشور مورد تحقیق ، آزمایش و تولید قرار گرفت.
زینت بخش این مراسم اجرای نقالی زیبای دانش آموز محمدحسین چوبین بود که مورد توجه همگان قرار گرفت.
پس از آئین تجلیل از داوران استانی و کشوری و افتخار آفرینان سومین جشنواره علمی پژوهشی پژوهش سراهای دانش آموزی کشور ، پخش کلیپ منتخبی از آثار برگزیدگان جشنواره و مولودی خوانی از جمله بخش های اجرایی این مراسم بود.
در حاشیه این مراسم نمایشگاه دستاوردهای علمی پژوهشی دانش آموزان نیز برگزار گردید.