در آستانه دهه مبارک فجر، پژوهش سرای باقرالعلوم(ع) شهرستان استهبان، دستاورد بزرگی از علم و پژوهش را در تالار فرهنگیان به نمایش گذاشت.

این آیین باشکوه با حضور دانش آموزان افتخارآفرین، مدیر محترم آموزش و پرورش و معاونین و کارشناسان اداره اموزش و پرورش استهبان، معاون سیاسی ـ اجتماعی فرماندار، جانشین فرماندهی سپاه ناحیه استهبان و برخی مدیران محترم مدارس برگزار گردید.

مهمانان گرانقدر این مراسم دکتررضا پورخسروانی کارشناس نظارت و پیگیری امور پژوهشسراهای دانش آموزی در استان فارس، جناب آقای فریدون پور مشاور مدیر کل در امور نخبگان و جناب آقای صالح پور کارشناس پژوهشسراها بودند که به غنای مراسم افزودند.

ابتدا دکتر آور ضمن خیرمقدم به مدعوین به اهمیت پژوهش و نقش ارزنده پژوهشسرا پرداختند و از خدمات مدیران پژوهشسراهای استهبان قدردانی نمودند و از پژوهشسرای استهبان را به عنوان یکی از مهم ترین و ارزشمندترین مراکز در سطح شهرستان، استان و کشور یاد کردندکه هر ساله با کسب مقام های عالی، کارنامه آموزش و پرورش را سبزتر و درخشان تر می کنند.

در ادامه دکتر پور خسروانی ضمن تبریک به دانش آموزان برتر استهبان، بیان داشتند که دانش آموزان استان فارس در دومین دوره مسابقات با کسب ۸۵ مقام کشوری صاحب مقام نخست این دوره از مسابقات در سطح کشور شدند و اذعان داشتند که امسال شاهد رشد ۱۱ برابری مشارکت دانش آموزان بودیم و بیش از ۱۶۰ هزار دانش آموز فارسی در این جشنواره شرکت کردند.

ایشان کسب مقام نخست این دوره از مسابقات را نتیجه تلاش های مستمر و مجدانه مدیران پزوهش سراهای استان و به ویژه استهبان دانستند. ایشان همچنین اشاره نمودند که خوشبختانه ۵۵۸۷ نفراز دانش اموزان استهبان در این دوره ثیت نام نموده که بر اساس سهمیه، ۸۸ نفر از دانش اموزان استهبان به مرحله استانی راه یافته و ۲۹ نفر حائز رتبه استانی و ۷ دانش آموز مقام کشوری را از آنِ خودکردند.

ایشان کسب رتبه اول پژوهشسرای استهبان را در بین پژوهش سراهای درجه ۵ و رتبه ۲  در بین کل پژوهش سراهای استان را افتخاری بس بزرگ دانسته و به همگان تبریک گفتند و از پژوهش سرای استهبان به عنوان یکی از شاخص ترین پژوهشسراها در سطح کشور یاد کردند و نیز نوید افتتاح پژوهشسرای مجازی در استان را به مدعوین دادند.

سپس جناب سرهنگ رجبی، جناب میرزاده، جناب فریدون پور و جناب صالح پور به ترتیب به ایراد سخنرانی پرداخته و اذعان داشتند که پژوهش سرای استهبان به خوبی توانسته رسالت خود را در ترویج علوم انجام دهد و خود را به قله های موفقیت نزدیک کند.

زینت بخش این مراسم اجرای دلنشین چند دانش آموز برگزیده کشوری بود که با سخنرانی و شعر خوانی به هنرنمایی پرداختند.

پخش کلیپ آثار ارسالی دانش آموزان به جشنواره، مولودی خوانی پیرامون مقام شامخ حضرت زهرا(س) و… از جمله بخش های اجرایی مراسم بود.

پایان بخش مراسم که در واقع بخش اصلی برنامه بود اهداء تندیس و هدایای دانش آموزان کشوری و استانی و نیز تجلیل از داوران و عوامل اجرایی نوزدهمین دوره مسابفات آزمایشگاه علوم تجربی بود.

در پایان نیز گرفتن عکس های یادگاری دسته جمعی و صرف ناهار به لطافت جلسه افزود.

بی شک این موفقیت بزرگ در ابتدا مرهون لطف خداوند سبحان و پس از آن زاییده تلاش های مجموعه سخت کوش پژوهشسرا و حمایت مدیریت و کارکنان آموزش و پرورش و نیز همت و تلاش وافر دانش اموزان عزیز بود که استهبان این گونه زیبا در سطح استان و کشور درخشید.

آنچه توانسته ایم لطف خدا بوده است.